Enemies Become Friends (Friendships)

Ana Myhusna | 20:35 | 6Comments |


Hai! Apa khabar? Sihat? Ana sihat jea.. Cuma baru-baru nie asyik bersin and selesema jea.. Okayh! Back to the topic. Lawan Jadi Kawan. Sejak masuk tahun 6 nih, Ana tak habis-habis kena buli dengan budak laki kelas Ana. Budak-budak nie dulu baik jea.. Kitorang nie sekelas time darjah 5. Mana pernah kena buli.. Rapat tue yelah.. Tapi, bila naik darjah 6, diorang tak habis-habis buli kitorang. Ketua geng tue pulak tak padan dengan badan yang kecik! Aduyai.. Takde lah kecik sangat.. Tapi, pendek sikit kot.. Hari-hari, Ana dengan sorang lagi kawan Ana selalu sangatlah keba buli dengan diorang. Diorang selalu ambik barang-barang kitorang, ugut, dan macam-macam lagilah!
Senang citer, Ana dengan kawan Ana memang terseksa gila! Nasib baiklah ada kawan Ana lagi sorang nih, yang selalu bekap kitorang dua.. Her name is Syafiqah. Nak tau kenapa budak laki takut dengan dia? First, sebab dia ni garang! Second, sbab dia nie agak selekeh dan pengotor ckitlah.. Budak laki geli ckit dengan dia. Sebab tuelah dia boleh pertahankan kitorang. She's our hero!! Tapi, bila masuk jea bulan nih.. Lepas UPSR haritu.. Kitorang macam ntah camne boleh baik-baik.. Dax2 laki tulah yang start berbaik dulu ngan kitorang. Memang perkara yang menakjubkanlah! Cam pelik je.. Apsal boleh baik-baik nih? Apende nih? Kan? Ana dengan kawan Ana dah tak selalu kena buli. Kitorang semua dh jadi kawan ckit! Maksudnya, dh takde sangatlah gaduh2 ni kan.. Cuma itulah dia LAWAN JADI KAWAN. Apa pun yang berlaku Tuhan pasti akan bantu kita. Dia tahu apa yang kita mahu. Dan inilah apa yang Ana mahukan! Persahabatan. No enemies! Just frenemies..

Lepas kitorang baik-baik tue, budak-budak laki tue dah kurang membuli. Perangai buruk become lower. But they still doesn't like Syafiqah. Tapi, kitorang pandailah nak buat Syafiqah dekat budak-budak laki tue tak gaduh dah.. Memang inilah dia kenangan terindah buat Ana untuk tahun ni! So?? Frenemies?? Let's! Huhu..
THIS IS WHAT WE CALL FRIENDSHIP, FRENEMIES!
Oklah Assalamualaikum..

6 comments:

Aily Pop said...

Siapakah itu?.. =)

Ana Myhusna said...

@Aily Pop Hihihi.. Rasa-rasa?? Agak complicated lah.. Huhu..

Aily Pop said...

@Ana Myhusna Cer cer lah bagitau.. =)

Ana Myhusna said...

@Aily Pop Hehe.. Kalau cakap pun mungkin Laili tak kenal kot.. Budak sekolah agama tuh..

Aily Pop said...

Xade kaitan ngn budak skolah kbangsaan eh? bgtau je.. =)

Ana Myhusna said...

@Aily Pop Tak bolehlah.. Nanti budak skolah agama tue marah.. Sorry..